Všeobecně:
- Maximální počet postav jsou čtyři. Pokud za ně bude hráč stačit hrát, dá se individuálně domluvit.
- Hra je možná jak v první, tak ve třetí osobě.
- Hráč rozlišuje to, co postava dělá a co říká (preference uvozovek u toho, co postava říká)
- Hráč respektuje základní pravidla všech textových RPG- Mary/Gary Sue, Metagaming, atd.
- Bude-li to mít dostatečné odůvodnění, postava se dá zabít bez svolení jejího majitele.
- Hráč respektuje admini.
- Vypravěč má právo vstoupit komukoliv kdykoliv do hry. Svůj záměr předem ohlásí. Vypravěč ale nemůže jen tak bezdůvodně zabít některou z postav.
Pravidla ke Stalkerům:
- Ač stalkeři nejsou žádnou novinkou, jejich procenta v celkové populaci jsou stále poměrně malá. Není tedy normální na stalkera používajícího svou moc narazit (pokud se nějaký ubožák nedostává pravidelně do přestřelky mezi M.S.O. a Odbojem) S tím spojené- občané na stalkery reagují. Negativně, pozitivně, to už je na jejich vlastní uvážení, přesto všichni z nich mají respekt (když už ne přímo strach).
- Po zkušenostech, schopnosti sepisují hráčům admini podle vybraného Zdroje a kategorie. Hráči mohou o některé konkrétní zažádat před odesláním registrace (zvlášť pak v případě, kdy některou ze schopností potřebují k vyplnění minulosti/přítomnosti). Na žádosti může, ale nemusí být brán ohled.
- Schopnosti časem budou postavám přibývat za aktivitu. Není ale možné, aby si je hráč přihazoval libovolně sám/sama. Pokud chce přidat schopnost, za prvé mu to musí schválit admin, za druhé mu to musí sepsat a za třetí se to musí i odehrát (za přítomnosti admina).
- Co se samotných kategorií týče, hráč musí brát na zřetel, že dostat se ke střepům není zrovna jednoduché. Vyšší kategorie musí mít sepsané, jak se k takovému množství schopností dostaly (nejlépe v kolonce minulost.)
- Na každý Zdroj je nutné se zeptat adminů skrze chat na Discordu! Ať už je ve schválených, nebo není, o ten samý Zdroj si už mohl napsat někdo jiný a může být tím pádem ve vytvářecím procesu. Pokud přijdou dvě registrace na stejný zdroj, bude povolen tomu, kdo si o něj napsal dřív.
- To samé platí u jednotlivých postů, které mají jen jedno zastoupení.
- Při vybírání zdroje, je důležité brát zřetel na to, o jak vzácný zdroj jde.
Pravidla pro nadlidi:
- Nadlidi jsou na rozdíl od Stalkerů novinkou, společností jsou přesto vnímáni přívětivě. Jde ale o teprve druhou generaci, tudíž nemůže být nadčlověk starší 50ti let.
- Většina z nich je věrná M.S.O. Aby se nadčlověk rozhodl M.S.O. sabotovat, musí k tomu mít vážné důvody.
- Všichni nadlidi jsou stvořeni pomocí M.S.O.
- Nadlidi své schopnosti nedědí! Na druhou stranu, také o ně nemůžou přijít.
Pravidla pro postavy v Odboji a M.S.O:
- Pokud je vytvořena postava patřící k Odboji, je nutné brát v potaz určité okolnosti. Je důležité si vše pořádně pročíst. To samé platí pro charaktery vytvářené pro M.S.O.
- Za předpokladu, že v registraci není uvedeno, že je postava u Odboje nová, musí se s některými charaktery už znát, být zařazena do nějakého týmu, atd. Každý hráč musí tohle při své první hře brát na vědomí. V případě M.S.O. je i toto samozřejmostí, ovšem s výjimkami jako je ministr, generál a jiné, výše postavené, či nějak význačné charaktery- ty znají všichni, nehledě na přesvědčení a stranu.
- Hlavní myšlenka Odboje je o přežití. Militaristická skupina. Není to hotel, o členy Odboje se v jejich volnu nikdo nestará, nemá uklízečky, kuchařky ani pradleny. M.S.O. se sice taky nedá považovat za hotel, ale podmínky na ubikacích a ve všech budovách jsou přívětivější.
- V tomto směru- hráč musí svou postavu přizpůsobit danému prostředí. Dáma promenádující se po chodbách ubikací v šatech a lodičkách je něco velmi nepravděpodobného. Do toho, jak se kdo obléká nikdo nikomu kecat nebude, ale je důležité brát v potaz, že může kdykoliv nastat krizová situace, evakuace, při které se nepohodlné, leč slušivé oblečení může stát postavě osudným. Při hře postavy v M.S.O. je zase důležité přihlížet k situaci, postavení a zaměření.
- Pokud se postava dostanete do zajetí (ať už u Odboje, či M.S.O.), bude s ní jako se zajatcem nakládáno. Je tedy pochopitelné, že bude-li problémový zajatec, zacházení s ním se hře přizpůsobí. To může vyústit i v zabití postavy- pokud si o to bude koledovat.
- Mrtvá zóna je územím Odboje stejně jako je New York územím M.S.O. Pohybuje-li se postava někde, kde nemá co dělat, může být jednou, či druhou stranou chycena (v New Yorku pomocí detekčních stanic, v Mrtvé zóně systémem vyhlídkových věží). Old York detekční stanice nemá, ale i zde se M.S.O. čas od času pohybuje. Zároveň vyhlídkové věže dosahují i na některá místa Old Yorku, ale ne tak dokonale. Přesto zůstává Old York místem, po kterém se pohybuje nejvíc samotářů s nejmenší pravděpodobností odchycení.